Portugal

Yoga with an ocean breeze • Portugal

6 dagen

Cork_Oasis-548-2

Wanneer

• van 22 tot 27 september 2024

Prijs

• € 1270 pp excl.vluchten

Wat maakt deze reis zo bijzonder ?

Ons verblijf wordt gekleurd met de geluiden van de golven, de geur van de zee, een heerlijke ‘ocean breeze’ en is een ideale uitvalbasis voor een mooie sunsetwandeling. We verdiepen ons in de natuurelementen en beoefenen yoga onder deskundige begeleiding.

We verkennen Olhao, de belangrijkste vissershaven van de Algarve, met veel Moorse invloeden, een stukje Afrika in Europa.

De ongerepte natuur van de Algarve brengt ons in verwondering wanneer we een wandeling maken in het natuurgebied ‘Ria Formosa’ waar we talrijke vogels kunnen spotten. Onze natuurgids neemt ons mee in de ban van dit prachtig uitgestrekt gebied.

Als kers op de taart bezoeken we het oude centrum van Faro, een stad met een rijke historie, met vele monumenten uit de Romeinse tijd, middeleeuwen en de tijd van de Moren. Een prachtige plek om te verkennen, met smalle straatjes en historische gebouwen en monumenten zoals de  kathedraal van Faro, die dateert uit de 13e eeuw.  Ook dat briesje Fado op een heerlijk terras doet ons deugd.

Deze reis brengt je lichaam en geest in balans in de prachtige omgeving van de Algarve.

Logies

Onze thuis is een prachtig Portugees huis vlakbij de zee dat tijdens deze reis exclusief voor ons gereserveerd is. De keuken is er heerlijk, biologisch en zeer verrassend.

Storytelling

Deze reis wordt begeleid door Séverine in samenwerking met lokale gidsen.

Severine is een zeer empathische, Belgische dame die met haar gezin de sprong waagde en verhuisde naar Portugal.  Ze is een ervaren yogaleerkracht en wijdt ons in in de verschillende soorten van yoga:  Hata, Nidra, Yin- en Yang Yoga, Yogalates en Yoga op SUP in een prachtige omgeving nabij de zee.

Voor de natuurwandelingen voorzien we een naturalist.

Reisroute

Dag 1 : Het natuurelement ‘aarde’

We komen toe in Faro en worden naar ons verblijf gebracht waar we hartelijk verwelkomd worden. Deze dag staat in het teken van gronding in het element aarde met Hatha yoga . We komen aan in het ‘hier en nu’.

Dag 2 : Het natuurelement ‘lucht’

Vandaag staat onze dag in het teken van detox voor lichaam en geest met het element lucht. We starten met meditatie gevolgd door Hatha yoga.

In de ochtend nemen we rustig de tijd om de omgeving te verkennen, naar het strand te gaan, te relaxen aan het zwembad of te genieten van een deugddoende massage.

Na de lunch neemt de natuurgids ons mee op pad naar ‘Ria Formosa’, een prachtige lagune. In de late namiddag dompelen we ons onder in de Detox Yin Yang Yoga met een diepe relaxatie. Na een heerlijk diner verstillen we.

Dag 3 : Het natuurelement ‘vuur’

Vroeg uit de veren om 7:30 om direct aan de slag te gaan met onze core, in het element vuur. We proberen yogalates vandaag, met erna een verkwikkend ontbijt. Vervolgens maken we op het water een SUP-wandeling  vanop een stand up paddle board. We bouwen aan onze core met SUP-yoga.

Na de middag voorzien we relax-time, we nemen rustig de tijd om de omgeving te verkennen, naar het strand te gaan, te relaxen aan het zwembad of te genieten van een deugddoende massage.

Met later op de dag Yoga Nidra meditatie rond het kampvuur.

Om 22u gaan de lichten uit voor een verdiende nachtrust!

Dag 4 : Het natuurelement ‘water’

Deze Flow-dag in het element water beginnen we met Yoga Flow, Yang yoga, go with the flow.

’s Morgens na het ontbijt nemen we de ferry vanuit Olhao naar het eiland Armona voor een fijne wandelend. We picknicken op het eiland. Het aards paradijs is niet ver! Zeer idyllisch.

In de namiddag bezoeken we Olhao, de grootste en belangrijkste vissershaven van de Algarve. Het oude centrum heeft veel Moorse invloeden. Daarom wordt het ook wel een stukje Afrika in Europa genoemd.

Een prachtig zeevruchtengerecht wacht ons voor het avondeten in Olhao.

Terug thuis doen we aan Yin Yoga in het element water.

Wat een dag, zoveel indrukken!

Dag 5 : Het natuurelement aarde en zonsondergang in de historische stad Faro

Op deze ‘rest & digest’ dag die in het teken van het element aarde staat, begeleidt Severine ons na het ontwaken in een Yin Yoga, ‘digest your day’.

We genieten weerom van het voor ons klaargemaakte ontbijt en relaxen erna in en om het huis of aan het strand.

Na de lunch vertrekken we naar Faro, de hoofdstad van de Algarve waar we ruim de tijd nemen om wat rond te kuieren en te genieten van een  magische zonsondergang en een heerlijk maaltijd, opgeluisterd door de krachtige Fado muziek.

Dag 6 : ‘Surya Namaskar’

We sluiten af met een groet aan de zon ‘Surya Namaskar’ gevolgd door een ontspannende ochtend. ‘Let the journey unwind’.

Vervolgens worden we naar de luchthaven gebracht voor vertrek huiswaarts op de middag.